"פרובוקציה ללא הפסקה" • נשות הכותל ניסו הבוקר להבריח ספר תורה

    בנצי ליזרוביץ' 2 Comment on "פרובוקציה ללא הפסקה" • נשות הכותל ניסו הבוקר להבריח ספר תורה
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשות הכותל מוסיפות במאבקן נגד רב הכותל ומסורת ישראל. אחרי שאמש הדליקו נרות בעזרת נשים, תוך ניסיון לפגוע בצביון המקום. עוררה קבוצת הנשים הבוקר פרובוקציה נוספת, תוך שהן מנסות להעביר ספר תורה מעזרת הגברים לעזרת הנשים.

    אמש, הדליקו נשות הכותל נרות חנוכה בעזרת הנשים, בניגוד להנחיית המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ובניגוד לדעתו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'. ההדלקה נעשתה במקביל לטקס הרשמי בנוכחות ראש הממשלה ובהשתתפות לוחמי מג"ב, והיווה פגיעה בקדושת המקום ובכבוד הנוכחים.

    הנשים לא הסתפקו באירוע הדלקת הנרות, והבוקר השכימו והגיעו למקום בניסיון לקרוא בספר תורה. עדויות שהגיעו לאתר 'קול חי' הצביעו על אותו דפוס התנהגות בו נקטו הנשים בעבר, תוך שהן מסתננות בחשאי לעזרת הנשים, ונעזרות בגברים המשתפים איתן פעולה, ומנסים להעביר את ספרי התורה לעזרת הנשים.

    הנוכחים במקום זיהו את ניסיונן הנואל, והצליחו בעזרת סדרני המקום, למנוע זאת מהן. מקורביו של רב הכותל הביעו תסכול מהניסיונות החוזרים ונשנים למנוע את סדרי המקום התקינים, ואת המרץ אותו משקיעות הנשים בביזוי ובחילול מקום המקדש.

    הבוקר פרסמה אחת ממשתתפות ההדלקה אתמול, תמי גוטליב, מאמר ב"וואלה", ובו טענה: "כמה יפה לראות שחנוכה, כבר במקורותיו, טומן את ערך השוויון ואין צורך להיאבק על השגתו ברוב העולם הדתי. אולם, ישנם מקומות – כמו הכותל – שבהם נוהגים דרך קבע להתעלם מהשאיפה לשוויון, ועושים הכול, פעם אחר פעם, לדחוק את הנשים החוצה".

    היא תקפה את רב הכותל: "כתמיד, גם הפעם מי שמוביל את המהלך המשפיל הוא רב הכותל. אדם שלא נסתרת מידיעתו העובדה שעל פי המסורת היהודית נשים מצוות להדליק, בוחר באופן מכוון למנוע מנשים לקיים את המצווה. איך הוא עושה זאת? באמצעות טריק טכני של הצבת החנוכייה בעזרת הגברים, שקובע בהינף יד כי הכניסה לנשים אסורה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני אישה ואני לא מבינה על מה הן נאבקות – עד שפטרו אותן ממצוות עשה שהזמן גרמן – כגון קריאה בתורה הן נאבקות על כך – אם משעמם להן אפשר לארגן להן תעסוקה – יש הרבה מקומות שישמחו לקבל עזרה ממתנדבות – כך לפחות הן יעשו משהו מועיל במקום לריב בבוקר בקור הירושלמי על שטויות……………